MUTIARA KATA HARI INI-->

sAMBUTAN IDUL ILMI MMPS BERJALAN LANCAR

>> Monday, July 13, 2009

Langgar,08 Julai (Rabu) – Maktab Mahmud Pokok Sena telah mengadakan Majlis Sambutan Idul Ilmi kali ke-6.Majlis tersebut diadakan untuk meraihkan para pelajar yang cemerlang dalam bidang akademik dan ko-kurikulum.Antara tetamu VVIP yang hadir Tuan Syeikh Ismi Anuar bt.Abd. Halim,Pendaftar Sekolah-sekolah Agama Negeri Kedah, Ustazah Rokiah,Pihak Lembaga Maktab Mahmud,pengetua-pengetua maktab Mahmud Negeri Kedah dan wakil-wakil pengetua Maktab Mahmud .
Waris mengambil tempat di dewan pada jam 8 pagi.Sementara menunggu majlis bermula.Para tetamu disajikan dengan tayangan slide tentang sekolah Maktab Mahmud Pokok Sena yang disediakan oleh Unit Multimedia.Majlis bermula pada jam 9 pagi setelah Tuan Syeikh Ismi tiba sebagai tetamu serta sebagai perasmi untuk majlis tersebut.Majlis tersebut diberkati lagi dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran dari Adik Firdaus Bin Muhammad;saudara Firdaus merupakan salah seorang peserta Majlis Tilawah al-Quran peringkat Maktab Mahmud Negeri Kedah dan saudara Firdaus mendapat tempat yang ke-3.
Majlis yang dipengacarakan oleh dua orang guru iaitu Ustaz Mohaizam sebagai pengacara Bahasa Malaysia dan diselingkan dengan pengacara Bahasa Arab oleh Ustaz Abd. Halim diteruskan lagi dengan ucapan dari tuan rumah yang disampaikan oleh Tuan Pengetua Maktab Mahmud Pokok Sena, Ustaz Shafie B, Ismail.
Setelah selesai ucapan tuan pengetua,majlis tersebut dirasmikan oleh Tuan Syeikh Ismi..Kemudian majlis diceriakan lagi dengan persembahan Maulid yang diketuai oleh Saudara Muhd Zulfami Zamzam,6C.Seterusnya,upacara penyampaian hadiah-hadiah kepada para pelajar.Majlis selesai pada jam 11.30 pagi dan para tetamu serta waris bersurai.


p/s : Admin blog Pt6 mengucapkan setinggi tahniah kepada yang berjaya dan kepada yang belum berjaya,jangan risau kejayaan pasti menjadi milik kamu semua..Dan tahniah sangat buat sahabat yang menerima anugerah “Jasamu Dikenang”.Ingat jasa anda semua dikenang walau baru setahun berada di bumi MMPS yang tercinta.(hehe).Dan terima kasih buat sahabat-sahabat (ahli PT6) yang sanggup bersusah payah untuk majlis tersebut walau ada yang sudah cuti awal.(hehe).Terima kasih buat Saudara Abd. Rahman dan Mohd Amin yang berusaha menyiapkan slide untuk tayangan pada Majlis Idul Ilmi.Dan tidak lupa jugak untuk semua para guru pendidik kami yang paling banyak bertungkus lumus untuk memastikan majlis berjalan dengan lancar.Dan terima kasih juga kepada semua para pengawas yang turut membantu pada hari tersebut. “Semoga kerja anda semua di rahmati dan diberkati oleh Allah..amiiinn……….


****************

















0 comments:

  © Free Blogger Templates Skyblue by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP